kentabenton

Direktlänk till inlägg 26 november 2012

Mutanklagelser Och Korruption är numera vardag tydligen..

Av K Johansson - 26 november 2012 02:57

Stefan Löfven (S) har nu hamnat i blåsväder efter att Kalla Fakta i tv-4 avslöjat en omfattande härva där kontrakt och diverse motaffärer skulle

ingå vid saabs JAS 39 Gripen försäljningen till Sydafrika.

Såhär skriver Dagens Industri:

 - Socialdemokraternas partiledare Stefan Löfven anklagas för att vara inblandad i en misstänkt  korruptionshärva kring försäljningen av JAS-plan till Sydafrika. Det avslöjar Kalla Fakta i kvällens avsnitt.

   Enligt nya uppgifter till programmet erbjöd fackförbundet Metall sommaren 2000
   det sydafrikanska metallfacket NUMSA tio miljoner kronor för ett skolprojekt.
   Men bara om NUMSA stödde försäljningen av JAS Gripen-plan i landet. -


Detta skall alltså Löfven ha försökt att tysta ned och även motarbetat att alla dokument skulle få se dagsljuset.
Efter Juholts (S) snedtramp som dom flesta kommer ihåg så är detta ett par nivåer högre då det rör sej om
Medlemmarnas pengar och betydligt högre summor som eventuellt har använts i Mutorna.

Även vår Statsminister Fredrik Reinfeldt (M) skall enligt nya uppgifter tydligen mörka uppgifter i Saudi-affären
angående såkallade bulvan-företag och att medvetet försökt kringgå Svensk lag och Etik !

Och sedan kommer garanterat vår käre Utrikesminister Carl Bildt (M) att få bekänna färg i sina
Gas och Olje affärer som vissa uppgifter tydligen pekar på systematisk avbefolkning av dessa områden som
företaget är spekulanter på.. Och även ännu hemskare saker som jag i

skrivande stund väljer att inte skriva om.
Han har ju tidigare ingått i styrelser och tjänat stora pengar på aktier i liknande affärer, samtidigt som han suttit på diverse höga positioner inom politiken och därmed garanterat kunnat påverka i betydande mån
vilket håll affärerna och mediernas fokus riktats..

Är detta vad vi har att förvänta oss av våra politiker och deras sätt att hantera "Sanningen" ??
Är detta ochså den framtid som stundar, att det korrupta och maktutövande elementet i Sverige fortsätter att
mörklägga och "Roffa åt sej så mycket som möjligt" när man har chansen,

utan en tanke på vare sej Moral eller Ärlighet??

Hur ska någon kunna ta en Politikers uttalande och handlande på allvar då det numera ofta
visar sej att det smusslas och fuskas överallt i kulliserna ?!

Är det efter Sanningshalten i dennes påstående vi ska gå efter eller fakta

och påståenden som pressen skriver ??!
Det är ju ingen nyhet att dom två största dagstidningarna i Sverige är

både partiska och kringgår sanningar för att bejaka sina egna intressen..

Jag ställer mej ofta frågan: När det kryper fram allt mer om dessa "Förtroendevaldas" och samhällsledande
personer som sitter och beslutar om hur vi vanliga arbetare ska bete oss och

hur vi ska agera PK för allas trevnad,
själva verkligen inte lever efter dessa spelregler och heller inte visar det minsta intresset av att
hålla sej till sanning eller att ta konsekvenserna efter att ha avslöjats för "Smutsiga affärer"
och diverse moraliska haverier till höger o vänster - Ska jag själv fortsätta på den sanna regeln och försöka leva efter dessa riktlinjer och bestämmelser då??

Eller ska jag ochså försöka roffa åt mej så mycket som möjligt och lämna
samvetet och blunda för människorna som man så tydligt stampar på eller utnyttjar?!

Är mitt psyke starkt nog för att bortsortera minnena av dessa egoistiska tankar och handlingar??
Ska jag fortsätta till 100% att försöka hålla mej till den mest "Hederliga" och rättvisaste vägen ??
Om jag kan tjäna en hundring här o där, om jag för en stund låtsas

titta bort och blundar för en orättvis handling
eller ett moraliskt felaktigt uttalande, så kanske jag ochså har råd med

en stor kåk och andra fina materiella tingsom kan köpas för pengar??!
ELLER ska jag fortsätta att värdesätta mitt handlande i den "Sanna" och rätta andan,

även om det betyder att jag aldrig kommer få råd med den där kåken

eller den där fina bilen , eller att acceptera sista veckan före lön som en Helvetesvecka

då man får skrapa ihop det sista eventuella resterna i kylskåpet för att kunna äta lunch på jobbet ?!

Eftersom männskan sägs vara i grund o botten en väldigt Egoistisk varelse som har extremt hög självbevarelsedrift, så bör valet inte vara särskilt svårt tänker man.
Men om den moraliska aspekten och synen på mina medmänniskor
och känslan av välbehag efter att ha gjort det som ett modernt rättvist samhälle förväntar sej
av mej, fortfarande är hög och man verkligen inte mår psykiskt bra av att kringgå det mönstret??!

Skall jag då rannsaka mej själv och tvinga mej själv att tro på att mitt handlande är försvarsbart ??
Och försöka sej att inse att den "rätta vägen" är att slå sej fram till vilket pris som helst för att
lägga beslag på det mesta och bästa i alla lägen ??!  

Hur länge orkar jag att stå emot denna illusion som jag försöker leva efter idag, då det haglar nya uppgifter
att dom människor som faktiskt påtalar och bedyrar det sortens leverne

i själva verket gör tvärtom utan att ens blinka ??!  
Man skall föregå med gott exempel och att leva som man lär,

har tappat all betydelse i mina öron numera tyvärr..

 

Det låter så bra, men ack så vilseledande och diffust själva meningens betydelse verkligen ser ut..

 

Så tänker jag..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av K Johansson - 19 mars 2013 21:26

Det har framkommit hemliga uppgifter som påvisar att Sveriges Utrikesminister Carl Bildt avslöjat hemliga uppgifter inifrån Svenska regeringens heligaste, som han sålt vidare/Läckt till USA och dess säkerhetstjänst CIA.   Enligt uppgifter så ...

Av K Johansson - 1 februari 2013 04:06

Dags att Svenska folket vaknar upp och börjar freda våra gemensamma tillgångar ifrån utsugarna och deras agenda !! Jag skulle vilja påstå att det är ett rent hån i ansiktet på invånarna som varje dag bidrar till att denna statskassa fylls och skal...

Av K Johansson - 7 december 2012 18:05

Det framkommer ofta att vissa högt uppsatta "Oftast män" har en förkärlek till sexuella perversa lekar såsom dominans och Bdsm etc.Flera forskningsstudier visade att Män med makt i sin vardagliga miljö vill inta en "Sub-roll" (Undergiven Roll)såsom a...

Av K Johansson - 30 november 2012 04:37

Den senaste tidens media-drev mot Sverigedemokraterna har tydligen ökat stödet för det kontroversiella nationalistiska riksdagspartiet.Både Expressen och Aftonbladet har under den senaste månaden skrivit spaltmeter efter spaltmeter om SD,s olika inbö...

Av K Johansson - 22 november 2012 10:59

Det var i början av veckan som jag läste ett inlägg på Aftonbladets Facebook sida, då jag blev minst sagt chockad över dess innehåll i kommentarsfälten där det stod följande:    OBS: ALLA KOMMENTARER NEDAN ÄR HELT ORDAGRANNA, DÅ JAG KOPIERADE WEB...

Ovido - Quiz & Flashcards